På gång igen

edij_160313_bjorkar600x400

Sedan några dagar är jag frisk och igång som vanligt igen. Det känns väldigt skönt. Hittills har det bara blivit två distanspass, men jag har planerat för mer träning. Det blir mest löpning, för det är smidigt och passar mig. Men jag ska utöka med orientering, cykling och eventuellt rullskidåkning så småningom. Utöver det behöver jag få in mer gympa och styrka. Eftersom jag inte har åkt särskilt mycket skidor i vinter saknar jag en del styrka i rygg och armar, men det ska det bli mer av snart.

Det första löppasset tog jag det väldigt lugnt, men benen var lätta och stundvis kändes det som jag svävade fram. I dag gick det inte lika lätt. Jag sprang långpass genom stan, förbi Saxnäs, Utmeland och Klockarhagen bort till Åmåsäng, en badplats på andra sidan Siljans vik. På vägen dit kände jag mig matt, men krafterna kom tillbaka när jag fick se Thomas komma cyklande efter mig. Vi tog sällskap en stund, sedan cyklade han före hem för att göra pannkaka.

Lämna en kommentar